söndagsfunderingar.....

För er som läst tidigare så vet ni om hur fullkomligt galen jag kan vara i handväskor, jag är alltid på jakt efter den perfekta handväskan som löser alla tidigare problem som man kan ha med en väska.

Mina funderingar idag går lite mot det mer seriösa hållet , efter en period av dejtning har jag mött en smärre vägbula på den sköna sommar asfalterade dejtingbanan vi så smidigt seglade fram på.

Är dejtning som att söka den perfekta handväskan?
Man fönstershoppar, hittar en väska som verkligen lockar,  provhåller lite så där i handen innan man bestämmer sig för att köpa den.
Vissa inpulsfall har förekommit på shoppingen men det är dessa som för det mesta visar sig vara besvikelsen....antingen i kvaliten eller att den var snygg men gick ju inte ihop med något annat!

En ny väska testar man ganska ombedelbart, synar kvaliten, kollar hur praktiskt den är saknar den djup eller finns det tillräckligt många fack för att vara praktisk?
Är den skön att bära, gillar jag den? Ibland vet man och inbland behövs länge betanketid.

alla har vi haft favoritväskor som följt med längre tider, man kan bara inte vara utan den och den dagen man sorgsett inser att den är bara för luggsliten för att följa med ut igen eller hemska tanke den faktiskt spricker i sömmarna så krävs det en tid att sörja den innan man kan shoppa igen.

Att söka den tidlösa väskan som både har kvaliten och klassisk elegans som kan passa till allt må vara en dröm....men jag vill nog hitta den som kommer passa mig presis så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0