Makeup steg för steg...steg 2


oj vilka zoombie miner jag gör men jaja...konsentrera er på makeupen istället;)

Bild 1.
Lägg en valfri skugga på basen så det täcker hela ögonlocket.
Jag valde Lavender från Barry M.

Bild 2.
Ta en annan skugga, lite mörkare och börja i ögonvrån nedda ut och följ vecket mellan ögonlocket och ögonbryns benet....... vad sjutton heter det igentligen? (funderar)
Ett tips är att ta en smalare borste och lite färg, det är alltid enklare att gå tillbaka och fylla på med mera färg än att stå där med en för mörk skugga och vara missnöjd.
Sen tar du en bredare borste och suddar/blandar så du får bort alla "kanter" och det blir mjuka fina övergångar mellan färgerna.
Färg Barry M pale purple.

Bild 3 och 4.
Välj mellan en eyeliner eller som jag har gjort här.
Ta en sneklippt borste, gärna en lite tunnare och fastare, fukta den så kan du måla en line själv med skuggan:)
ett tips är att ligga lite av basen du hade på ögonlocket även under ögat så fäster det bättre.
Jag valde Barry M gold green.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0