Makeup steg för steg....steg 1

Som jag lovade igår så har jag satt ihop en bildserie om hur jag brukar lägga en makeup ifall nån vill veta:)
Vi börjar från början.


bild 1.
Den osminkade sanningen iik! *skrattar* nejdå men bara för att visa skillnaden.
Det enda jag har på mig där är funktighets creemen, en bra bas börjar alltid med fukt.

Bild 2.
Här har jag lagt på en ljusare nyans under ögat  för att täcka eventuella mörka partier och sen min vanliga fondation.
Att lägga på fodation är olika hur man är van att göra, ibland om jag har bråttom drar jag ut det med fingrarna men har jag tid på mig använder jag en makeup svamp, ett tips då är att blöta svampen lite och krama ur den ordentligt så är den "mättad" på funkt och suger inte åt sig all fondation du försöker lägga på:)

Bild 3.
Här ser jag lite lustig ut men tanken är ju god;)
Jag har lagt på ett tjockt lager av mitt puder under ögonen just för att skydda från spill av ögonskuggan sedan.
Är det så att något trillar ner, vilket det oftast gör med lösa pigment, så är det bara att ta en stor rouge borste och svepa bort.

Bild 4.
En bra bas även för ögonskuggan får den att sitta bättre och oftast får färgerna lite mera "liv".
Jag tycker om att använda creeme skuggor i en neutral nyans eller som här en mjuk penna från Barry M, eye and lip crayon i rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0